Outlet, ktorý (zatiaľ) nie je outletom

Autor: Filip Švaňa | 3.11.2013 o 17:21 | (upravené 3.11.2013 o 21:34) Karma článku: 13,63 | Prečítané:  34250x

Skazený Amerikou a zhýčkaný Parndorfom som sa ako fanúšik outletov tešil na otvorenie nového ONE Fashion Outlet vo Voderadoch. Po klasicky slovenských peripetiách (dvaja konkurenti preťahujúci si značky namiesto dohody) konečne otvorili a komunikácia v médiách sľubovala veľké veci. Len tie zostali asi len v hlavách prevádzkovateľa.

Jedno musím Voderadom priznať. Výborná dopravná dostupnosť, obrovské parkovisko a fakt pekná architektúra sú určite veľkými výhodami outletu. V lete bude určite priestor okolo umelého jazierka ideálnym na relax pri káve. Tým sa ale môj výpočet pozitív žiaľ končí.

Čo outletu chýba paradoxne najviac, je to, čo outlet má vlastne tvoriť – obchody.  Tie sú vo Voderadoch umiestnené chaoticky – bez členenia na príbuzné, či cenovo podobné  značky. Nehovoriac už o množstve prázdnych priestorov (čo sa snáď časom zmení). Čo je však najhoršie, úplne absentujú (až na Adidas, Nike) hlavné ťaháky, kvôli ktorým Slováci chodia do obchodných centier (napr. mass fashion - Mango, Zara, H&M, Hilfiger, Ralph Lauren). Proklamované „nové“ značky sú možno zaujímavé pre horných desaťtisíc, ale pre kľúčovú cieľovú masu zrejme nie. Väčšina z nich totiž bežnému Slovákovi nič nepovie. Vrcholom je obchod s tovarom fakt prestížnych značiek ako Dolce & Gabana s regálmi a lá Kmart rok 1990. Zúfalá snaha majiteľa outletu zaplniť prevádzky v čase otvorenia vyústila v tragikomické obchody ako napríklad hobby shop, obchod s predraženým alkoholom, či Microsoft, ktoré by za normálnych okolností vo fashion outlete nemali čo hľadať a platenie nájomného v lukratívnych priestoroch by malo byť pre nich zbožným prianím. Verím, že po Vianociach zmiznú a nahradia ich iné, relevantnejšie.

Ďalšou témou sú ceny. Tie sú spolu so značkami hlavným ťahákom pre návštevníkom outletov. V prípade ONE Fashion Outlet však nie sú. Proklamované percentuálne zľavy často vyvolávali úsmev.

V celom areáli nájdete jediné miesto, kde sa viete najesť po sediačky („cirkusový“ bufet s balenými bagetami za také nerátam). „Táckareň“ s jedinou (!) pokladňou, dlhou radou a nedostatkom miest na sedenie.

Za zmienku stojí aj ozvučenie externým reproduktorom so zvukom intenzity death metalového koncertu. Nuž a keď sme pri službách, stále nebola k dispozícii sľubovaná wifi zóna, na niektorých miestach nefungovalo ani 3G pripojenie. V dnešnej dobe jeden z ťahákov najmä pre mladých a manažérov fungujúcich na smartfónoch.

Suma sumárum – sklamanie. Nájsť návštevníka s taškou s nákupom bola skôr výnimka. Zostáva veriť, že prevádzkovateľ využije  moment otvorenia na pritiahnutie nových značiek a presvedčenie terajších, že Slováci fakt nie sú takí hlúpi, aby uverili škrtnutým vymysleným nafúknutým cenám.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Smer má nových podpredsedov, delegáti podporili aj Kaliňáka (minúta po minúte)

Dušan Čaplovič a Pavol Paška končia ako podpredsedovia strany.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?